Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο :: Περιοδικές εκθέσεις

ΠΕΡΙΟΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

  • «ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΑ» του Δημήτρη Κοντού

    16 Ιουλίου 2014 έως 05 Οκτωβρίου 2014

    Τα Λατρευτικά του Δημήτρη Κοντού (1931-1996), αποτελούν ενότητα δεκατεσσάρων έργων, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην αίθουσα Τέχνης Δεσμός τον Μάρτιο του 1975. Ο καλλιτέχνης επέλεξε να εργαστεί πάνω στο συνθετικό δίπολο λατρευτική εικόνα με τάματα και πολύτιμα αφιερώματα, κατά κύριο λόγο κοσμήματα, σε ποικίλες παραλλαγές, για να σχολιάσει επίκαιρα πολιτικά και κοινωνικά θέματα.

    περισσότερα
  • Περιοδική έκθεση «ΕΚΤΟΣ ΝΑΟΥ... Θησαυρός του 11ου αιώνα από το Μουσείο του Cluny»

    28 Απριλίου έως 3 Αυγούστου 2014

    Το Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο γιορτάζει το 2014 τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυσή του. Στο πλαίσιο των επιστημονικών δράσεων με μουσεία και ιδρύματα του εξωτερικού, συνεργάζεται με το Μουσείο Cluny στο Παρίσι, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της Γαλλίας, αφιερωμένο στη μεσαιωνική εποχή, και ξεκινά κύκλο εκθέσεων με τον γενικό τίτλο «Βυζάντιο και Δυτικός Μεσαίωνας». Σκοπός είναι η εκ παραλλήλου παρουσίαση και σύγκριση καλλιτεχνικών, θεολογικών, κοινωνικών και πολιτιστικών προτύπων Δύσης και Ανατολής κατά τους μεσαιωνικούς χρόνους.

    περισσότερα
  • «ΔΕΗΣΕΙΣ» της Καλλιόπης Λεμού

    16 Μαρτίου 2014 έως 30 Σεπτεμβρίου 2014

    Η εγκατάσταση της εικαστικού Καλλιόπης Λεμού με τίτλο «Δεήσεις» στον προαύλιο χώρο του Βυζαντινού Μουσείου συνδέεται με τον ανθρώπινο αγώνα για τη ζωή. Σε μια εποχή βαθιάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, το Μουσείο επιλέγει να εκθέσει ένα σύγχρονο έργο τέχνης που αναδεικνύει την διαπολιτισμικότητα, την αλληλεγγύη, την ισονομία και την ειρήνη. Μια αυθεντική βάρκα, εγκαταλελειμμένη πια, που χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά μεταναστών, καλύπτεται με περισσότερα από 10.000 τάματα, τυποποιημένα ή χειροποίητα από κουτάκια αλουμινίου, χαραγμένα με τα ονόματα, την ημερομηνία και τον τόπο γέννησης μεταναστών...

    περισσότερα
  • Ομιλούσες Εικόνες. Η διάδοση του θρησκευτικού πίνακα στη Ρωσία και στα Βαλκάνια, 16ος-19ος αιώνας.

    15 Ιανουαρίου 2014 έως 30 Σεπτεμβρίου 2014

    Τον 15ο αιώνα εμφανίστηκε στην Ευρώπη ένα ιδιαίτερο είδος θρησκευτικής ζωγραφικής με πρωτότυπα εικονογραφικά θέματα εμπλουτισμένα με εκτενή κείμενα. Οι παραστάσεις αυτές αποτελούσαν ουσιαστικά ένα νέο τύπο εικόνας, ένα είδος εικονογραφημένου κηρύγματος. Οι «ομιλούσες εικόνες» αξιοποιήθηκαν ως μέσο πολεμικής στο πλαίσιο των έντονων αντιπαραθέσεων που αναπτύχθηκαν τον 16ο και τον 17ο αιώνα σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες με επίκεντρο τις μεταρρυθμίσεις στην Εκκλησία και στην κοινωνία.

    περισσότερα
  • Μια έκθεση μέσα στην έκθεση. Οι μουσειακές συλλογές δημιουργούν συνεκτικούς δεσμούς.

    Σεπτέμβριος 2013 έως Φεβρουάριο 2015

    Η εξωστρεφής επικοινωνιακή πολιτική των Μουσείων με τη διοργάνωση εκθέσεων που προβάλλουν αντικείμενα εκτός των συλλογών τους αποτελεί πλέον δόκιμη διεθνή πρακτική. Τα οφέλη πολλά: η προαγωγή της επιστημονικής γνώσης, της έρευνας και της τεκμηρίωσης, η ένταξη των αντικειμένων σε νέα συμφραζόμενα (recontextualization), η συνεργασία και δικτύωση των μουσείων αλλά, κυρίως, η διεύρυνση της προσβασιμότητας για το κοινό.

    περισσότερα
  • Μια Παγκόσμια Πρωτιά!

    15 Ιανουαρίου 2014 έως 30 Σεπτεμβρίου 2014

    Οπτικοί Κλώνοι (OptoClones) στο Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο (ΒΧΜ) της Αθήνας

    Η χρήση εκθεματικών ολογραμμάτων για την αποτύπωση αντικειμένων πολιτιστικού ενδιαφέροντος και την περαιτέρω παρουσίασή τους στο ευρύ κοινό έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε αρκετές περιπτώσεις από τη δεκαετία του 1980. Σκυθικοί θησαυροί, θρησκευτικά κειμήλια, αρχαιολογικά και ανθρωπολογικά ευρήματα αλλά και ιστορικά έργα τέχνης διατέθηκαν για ολογράφηση από διάσημα Μουσεία όπως το Βρετανικό του Λονδίνου ή το Ερμιτάζ του (τότε) Λένινγκραντ της ΕΣΣΔ.

    περισσότερα
  • «Έργα του 20ού και 21ου αιώνα από τις συλλογές του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου»

    από 13 Απριλίου 2011

    Από την Πέμπτη 14 Απριλίου 2011 θα λειτουργεί η έκθεση «Έργα του 20ού και 21ου αιώνα από τις συλλογές του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου». Πρόκειται κυρίως για...

    περισσότερα