ΜΑΪΣΤΟΡΕΣ. Φώτης Ζαχαρίου - Αντώνης Γκλίνος
26 Φεβρουαρίου 2006 έως 27 Μαΐου 2006
Δύο καλλιτέχνες, ο Φώτης Ζαχαρίου και ο Αντώνης Γκλίνος, υπηρέτησαν για χρόνια την τέχνη της ζωγραφικής και αφιερώθηκαν στην προστασία και τη διάσωση των πολιτιστικών μας θησαυρών. Αποτέλεσαν τους πρωτεργάτες, τους μαΐστορες στον τομέα της συντήρησης, ο Ζαχαρίου στη ζωγραφική και ο Γκλίνος στα χαρτώα αντικείμενα.
Στόχος της έκθεσης ήταν να παρουσιάσει τους δυο μαΐστορες ως ανθρώπους, καλλιτέχνες και συντηρητές. Το ισόγειο ήταν αφιερωμένο στον Αντώνη Γκλίνο. Στον προθάλαμο παρουσιάστηκε ο Γκλίνος ως άνθρωπος και συντηρητής: εκτίθονταν αυτοπροσωπογραφίες του συνοδευόμενες από βιογραφικά στοιχεία και το βιβλίο που συνέγραψε σχετικά με τη συντήρηση των βιβλίων. Στην πρώτη αίθουσα παρουσιάζονταν προσωπογραφίες. Στη δεύτερη εκτιθόταν ένα αντίγραφο τοιχογραφίας από τα Καλύβια Κουβαρά με σκηνές από τη Δευτέρα Παρουσία και εικόνες. Τέλος, στην τρίτη αίθουσα παρουσιάζονταν όψιμες καλλιτεχνικές συνθέσεις εμπνευσμένες από την Αρχαιότητα και το Βυζάντιο.
Ο όροφος ήταν αφιερωμένος στον Φώτη Ζαχαρίου. Στον προθάλαμο εκτιθόταν η αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη με τα βιογραφικά του στοιχεία, καθώς και το έργο του με τον τίτλο «Συντήρηση». Στην πρώτη αίθουσα παρουσιάστηκε η ζωή του μέσα από τα έργα του: σχέδια με μολύβι από την περίοδο της Κατοχής, της Εθνικής Αντίστασης και της εξορίας του στην Ελ Ντάμπα. Στην ίδια αίθουσα εκτίθονταν εικόνες και σχέδια με θρησκευτικά θέματα, πολλά από τα οποία αποτελούσαν προσχέδια εικονογράφησης ναών. Στη δεύτερη αίθουσα παρουσιάζονταν αντίγραφα τοιχογραφιών και ψηφιδωτών από το Πρωτάτο του Αγίου Όρους, ναούς της Αττικής και της Βοιωτίας και από την Παρηγορήτισσα της Άρτας. Μαζί τους και οι εκδόσεις στις οποίες πρωτοδημοσιεύτηκαν τα αντίγραφα. Η τρίτη αίθουσα ήταν αφιερωμένη στον Φ. Ζαχαρίου ως συντηρητή: εκτίθονταν αποτοιχισμένες τοιχογραφίες από την Επισκοπή Ευρυτανίας και τη Μονή Παλαιοπαναγιάς στον Βασσαρά Λακωνίας. Στην έκθεση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πρωτότυπο φωτογραφικό υλικό από το προσωπικό αρχείο του συντηρητή-καλλιτέχνη, ενώ έγινε αναφορά στις μεθόδους και τεχνικές συντήρησης της τοιχογραφίας. Στην τέταρτη αίθουσα παρουσιάζονταν έργα εμπνευσμένα από τα ταξίδια του στο Άγιον Όρος, ενώ γινόταν αναφορά στις τεχνικές που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης ακολουθώντας τη βυζαντινή παράδοση, στην τέμπερα, την εγκαυστική και το ψηφιδωτό.